Julekalenderen

Så er det ved at være sidste chance hvis du gerne vil lave en jule/pakke/adventskalender til en du holder af.
Jeg har levet to i år, en 24dages pakkekalender til min nysgerrige og utålmodige veninde og en adventskalender til min mor. Jeg fandt ud af at det slet ikke er så let at finde 24 små interessante ting til en 5er stykket -.- og endte med at springe budgettet fuldstændigt. Men heldigvis ser det ud til at min veninde havde de samme problemer som jeg, så hun var meget forstående :P Fordi jeg bor så langt fra både min mor og min veninde (og fordi jeg pludselig blev sendt på skole i Odense det meste af september) var jeg tvunget til at lave julekalender allerede i Oktober, så jeg var sikker på at de kunne nå at få dem inden 1. søndag i advent og 1. december. Så trods alt mit snak om at gemme julehalløjet til jul endte jeg alligevel med at tyvstarte på ca samme tid som supermarkederne -.- men det skal siges at der ikke var nogen julemusik, ingen lugt af gran eller så meget som en enkelt nisse der var sneget op fra kælderen. Alt det kommer først nu her i weekenden, når jeg pynter op og laver adventskrans og fletter julestjerner.

Det er ikke første gang jeg laver julekalender til min mor, og jeg ved af bitter erfaring at det ikke er så tit at hun for åbnet lågerne på de rigtige dage. Faktisk er det sket at jeg er kommet hjem i midten af december og ser hun kun har åbnet to eller tre låger :/ Så i år har jeg sikret mig med en adventskalender, så hun kan sidde og hygge sig med lidt mere om søndagen i stedet for en lille ting hver dag (som hun alligevel ikke for åbnet)
Jeg ved min mor læser med her, så jeg vil ikke afsløre indholdet af adventskalenderen :)
Men jeg vil gerne give dig lidt ideer til at lave din egen...


Konvolutjulekalenderen er billig, dekorativ og hurtigt. Du hænger simpelthen 24 konvolutter op i form som et juletræ eller et hjerte eller en nissehue og fylder små overraskelser i hver. Det behøver ikke altid at være slik, det kan også være et lille digt, et stykke lejetøj eller et billede. Bare det er småt nok og ikke kan ses igennem konvolutten. God fornøjelse :D

Billede kommer fra: http://www.babybusiness.dk

Kommentarer