Kærlighed...

Så er der 4 små dage tilbage til Valentinsdag og jeg må ærligt indrømme at jeg ikke er vildt oplagt.
For det førte har jeg ikke nogen kæreste, flirt eller hemmelig forelskelse i år. For det andet fik jeg nok af chokolade i julen (der i det hele taget bare var for travl). Facebook siger at 83% af danskere ikke kan lide Valentins dag og det er ikke svært at tro på.
Jeg høre det hele tiden; "valentinsdag er bare noget importeret Amerikansk ****" og "det er bare blomsterbutikkerne og chokoladeforretningerne der har opfundet det" og "jeg vil ikke tvinges til romantik!"         Tvinges til romantik.... sjov formulering.

Jeg syntes Bøf & Blowjob-dag er mere fjollet end Valentins dag. Der kan man snakke om drenge der ikke gider at blive vokserne... Sjovt nok er det altid de drenge der fordømmer Valentinsdag, som råber højest og kræver Bøf & Blowjob -.-

Men lige for nu vil jeg være neutral. Folk må gøre som de vil, når de vil, så længe de viser lidt kærlighed på en eller anden måde, om det så er en lille seddel på køleskabet eller en kæmpe buket roser.
Jeg skal ind og se Fifty Shades of Gray på Valentins dag. Vildt romantisk - jeg ved det :D

Til dem der har lyst til at kredse lidt for kæresten (eller en anden speciel person), har jeg en kirsebær-brownie der kan forsøde jeres aften <3

Opskrift:
150g 70% chokolade
120g smør
215g sukker
2 æg
korn af 1 stang vanilje
65g mel
25g kakaopulver
10g bagepulver
½tsk havsalt
1 glas syltede kirsebær

1. Hak chokoladen og smelt det over vandbad sammen med smørret.
2.  Pisk æg og sukker sammen til en let æggesnaps. Lad chokoladen køle i 5 minutter og rør den i æggeblandingen.
3. Flæk vaniljestangen og skrab kornene ud. 
4. Sigt alle de tørre ingredienser (mel, kakao og bagepulver), kom dem i chokolade/æggeblandingen sammen med vanilje og havsalt og rør dejen til den er jævn.
5. Hæld dejen i en smurt bageform. (gerne en hjerteform, hvis du har sådan en)
6. Dræn de syltede kirsebær og strø dem over kagen.
7. Bag den ved 170grader i ca. 40 minutter. Til skorpen har sat sig.
8. Lad kagen køle af i et par timer, skær den ud og drys den med flormelis lige inden servering. bon appetit <3


Kommentarer