After Eigth Mocha

Vejeret er blevet koldt, det bliver hurtigere mørkt og vinden hiver og slider i træerne udenfor. På den her årstid er jeg altid meget splittet: det meste af tiden har jeg mest lyst til at pakke mig ind i et bjerg af tæpper og bare blive indendøre, men på den anden side er det så skønt og friskt at komme udenfor og få rørt sig i naturen; der bare ikke bliver smukkere end lige nu.
Når man så endelig har fået moslet sig ud og man kommer hjem med kolde fingre og vindblæst hår, er det bedste bare at sidde sig ned og få varmen i kroppen med en kop varm et-eller-andet.
En af mine farvoritter er After Eigth Mocha, jeg blander kakao, kaffe og After Eigth.
I opskriften her bruger jeg bare pulverkaffe - jeg ejer simpelthen ikke en rigtig kaffemaskine - men man kan selvfølgelig bruge lige den kaffe man bedst kan lide.


After Eight Mocha
til 1 stort termoglads eller krus :
2dl mælk
10g 60% mørk chokolade
1 dl frisklavet kaffe
1stk After Eigth  chokolade
sukker eller sirup efter smag.
muligvis flødeskum

1. Kom mælken i en gryde og kog op til det begynder at boble let.
2. Hak chokoladen og kom det nederst i koppen. Hæld den varme mælk over.
3. Hæld kaffen i og kom After Eigth chokoladen i.
4. Tilsæt sukker og flødeskum efter smag.
5. Rør godt og drik.

Kommentarer