Nougatsnitter

Det er allerede 4. søndag i advent!
Tiden er gået så hurtigt i år, at jeg har svært ved at forstå at det er juleaften i næste uge O.o en af grundene er selvfølgelig at jeg har haft travlt, travlt med englandtur, travlt med arbejde, travlt med julen, travlt med at flytte for 117ende gang.

Men nu har jeg endelig lidt tid her til morgen (inden familiehyggen og forberedelse til familiehygge starter), så jeg besluttede mig for lige hurtigt at lave nogle nougatsnitter. Og så kunne jeg i det mindste få et enkelt indlæg på bloggen inden jul.
Nougatsnitter er sindsygt nemme at lave og det kræver ikke mange indgredienser, derfor er det idelt hvis man (som jeg) har en lidt travl december og enlige bare skal lave noget hurtigt til juledagene.


Opskrift
500g rå marcipan
200g nougat (kold)
30g frisk ingefær
flormelis

1. Skræld og riv ingefæren fint ned i en skål.
2. Spred flormelis ud på bordet og begynd at ælte marcipanen og form den til en boldt. Tryk en udhulning i marcopanen.
3. Præs saften af den revede ingefær ned i marcipanens udhulning og ældt det godt sammen, brug flormelist til marcipanen ikke klistre længere.
4. Kom godt med flormelis på bordet og ruld marcipanen ud i en stor firkant (ca. 20x20)
5. Del marcipanfirkanten i to lige storre stykker.
6. Brug en osteskære til at skære tynde lag af nougaten og dæk det ene stykke af marcipanen.
7. kom det andet stykke marcipan oven på noguaten, så det er dækket af marcipan på begge sider.
8. Skær eller udstik snitterne i den ønskede størrelse.
9. Smag på dem :P


Kommentarer