Lækker Nøddekage

Jeg er sikkert den eneste, der er ved at være tret af at sommeren stadig ikke er forbi, på trods af at vi er rigtig godt inde i September. Det er ikke fordi jeg hader sommer, i år er jeg endda blevet brun!
men jeg var begyndt at glæde mig til efterårsstemning, varme sokker og varm the.
Så for at komme lidt af med min fustration over det utrolig varme vejer, har jeg bagt en rigtig efterårskage, proppet med lækre nødder.
Opskrift:
150g smør
150g sukker
100g mel
4 æg
30g cacao
1 tsk bagepulver
70g hakkede mandler
70g hakkede hasselnødder
70g hakkede valnøder
Sørg for at alle indgredienserne har stuetemperatur.

1. Rør smør og sukker godt sammen
2. Rør æggene i et efter et - du skal ikke gå i panik hvis det skiller, melet samler dejen.
3. Sigt mel, bagepulver og cacao i dejen og rør den sammen.
4. Kom nødderne i og rør dejen godt sammen.
5. Hæld dejen i en smurt form (eller smurte forme).
6. Bages ved 175grader - en stor form: 25-30 min - små forme af ca. 100-150g hver: 15-20min

Kommentarer