Super Skønne Vafler

Så fik jeg endelig mit eget vaffeljern!
Jeg har ønsket mig et længe, og så kom min dejlige kæreste pludselig i tanke om, at han da havde en liggende på loftet et sted. Efter en rejse op i gemmerne og en grundig rengøring af vaffeljernet var jeg klar til at lave mine helt egne vafler. Det skulle selvfølgelig gøres med det samme, så her har i mit bud på super skønne vafler.


Opskrift til ca. 8 vafler:
200g mel
75g sukker
1tsk bagepulver
2tsk vaniljesukker
1tsk kardemomme
50g smør
4dl Kærnemælk
1 æg

smør til stegning

1. Smelt smørret.

2. Sigt mel, bagepulver, vaniljesukker og kardemomme. Kom sukker i.

3. Pisk ægget og 2 dl af kærnemælken i mel-blandingen og tilsæt resten af kærnemælken lidt efter lidt.

4. Pisk smørret i dejen og lad det stå køligt i en halv times tid.

5. Kom lidt smør på et godt varmt vaffeljern og bag vaflerene i  3-4 minutter til de er sprøde og gyldne.

6. Serveres med det samme.

Kommentarer