Vent med alt det Juleri!

Overalt omkring mig er mine venner allerede begyndt at tyvstarte på julehyggen. Nogle høre julemusik,nogle ser julekalender, nogle køber julegaver og nogle spiser flæskesteg og and og rødkål og brune- og hvide- og sprøde kartofler og brun sovs og risalamande.

Det er for tidligt!
Jeg ved godt at julen er hyggelig og alt det der, og jeg glæder mig da også, men det er altså kun Oktober og efteråret er da hyggeligt nok i sig selv. Det er som om folk tror at julen har patent på hygge, at de to ting nærmest ikke kan eksistere uden hinanden. Efterår er årstid for lange gåture og kulørte blade, varme drikke, krydret mad og kage, varme sjaler, bøger og film, halstørklæder, uldne sokker og regnvejrsdage indendørs, HYGGE, så slap nu af og nyd det. Julen  skal nok komme.

Kommentarer