Danmarks Bedste Brød & Kage

I går var jeg med bageriet til konkurrence i København.
Både sjovt og hyggeligt at være af sted med mester og vores konditorteam og virkelig inspirerende at bruge en hel dag i hovedstaden. Selvom dagen hurtigt blev lang.
Ud over at vi fik set hvad konkurrenterne var stillet op med og snakket med en masse mennesker, smuttede vi også lige ind og fik en rundvisning hos Michael H. konditori og La Glace. Selvom jeg kun kommer fra en "lille" bager i Sønderborg, var det nogle helt andre størrelsesforhold i de "store" københavner konditorier. 
Det er utroligt at de kan få gjort så meget på så lidt plads! Jeg ville få klaustrofobi af at gå i de små og stopfyldte lokaler, jeg er bare godt forkælet og vand til helt andre størrelsesforhold herhjemme i Jylland... Det vides ikke. 
Men i hvert fald en super dag, der kun blev bedre af at vi hev to Bronzemedaljer med hjem til Bageriet :D En for Danmarks Bedste Rugbrød og en for Danmarks Bedste Tærte. Samlet havde vi 7 produkter med i top 10 i de forskellige kategorier. Ikke dårligt, hva? :P
Både mester og konditor var pavestolte og på vejen hjem gik snakken om alverdens kager.

Jeg er selv begyndt at tumle med en videreudvikling af kokos/lime tærten, som jeg blev inspireret til på vejen. Og jeg tror det bliver rigtig godt, når jeg engang er tilfreds med resultatet.

Kommentarer