En Fridag fyldt med Julebag

Godmorgen og glædelig torsdag d. 12. December

I dag er vi halvvejs til jul, og jeg kan ikke lade være med at gå og glæde mig. 
Selvfølgelig er selve december hyggelig, men der er noget specielt ved den 24ende, noget magiske der der gør at jeg føler mig som et lille barn igen.

I dag står på planlægning af alt det julebag og konfekt og chokolade jeg skal ha lavet.
Jo... jeg er nød til at planlægge det lidt... hvis jeg bare begynder og tager det sådan lidt hen af vejen, ender jeg med et stort kaos af halvfærdige ting >< det er trals og dyrt at skulle smide alt det ud til ingen verdens nytte.
altså, i bagning står den på: Honningkager, Jødekager, Peberkager og Ingefærkager.
og i konfektland bliver tingene delt op i: Fyldt chokolade, Nougat og Marcipan.

Jeg har allerede kogt trøffel og chokoladecreme til at komme inden i mine fyldte chokolader, mums! 
Det farlige ved den slags er at det smager så godt, at det kun er halvdelen der ender i chokoladerne... ups. I år må jeg bare gøre mit bedste for at holde mig på måtten og cremen i chokoladerne - selvom det er svært.

Jeg sætter alle opskrifterne ind med billeder hen af vejen ^ ^

Kommentarer