Optakt til Valentinsdag

Som de fleste af jer forhåbentligt ved er det valentinsdag i morgen O.o  (d. 14/2)

Jeg kender alle undskyldningerne;
"jeg går ikke så meget op i det..." - du går ikke op i kærlighed?  
"valentinsdag høre slet ikke hjemme i Danmark" - det gør jul og hamburgere heller ikke, ville du boykotte dem?
"jeg har ikke råd til den slags" - hvem siger at det skal være dyrt? En sød lille 100% gratis seddel skrevet med følelse og hængt på køleskabsdøren, kan betyde mere end 20 røde roser.
"det er bare et stunt chokolade og blomsterbutikkerne har lavet for at få os til at købe" - som sagt, ingen tvinger dig til at bruge penge.
"hvis man ikke kan overaske sin kæreste på andre dage, er der noget i vejen" - Men husker du det så de andre 364 dage? For du det gjort?

Da jeg i år ikke har nogen kæreste at blive skuffet over, koncentrere jeg mig om selvforkælelse, sender hilsner til min bedste veninde og hygger mig med film, god mad og Chokolade :D

Til alle jer dejlige mennesker, der beslutter at gøre noget specielt ud af dagen, har jeg et par tips og gode opskrifter, der tit har bragt lykke ^ ^ 

Chokoladefundu er altid et hit, tilsæt en god film, svag belysning og et varmt tæppe, så kommer der hurtigt hjerter i luften <3
En chokoladefonduekan fås i alle prisklasser og størrelser og former, jeg har selv en fra tiger der kostede en tyver, så de er ikke svære at få fat i.

Opsktift: 
½ dl. fløde 
100g god mørk chokolade 
eventuelt 1. tske. konjak eller rom
Valgfri frugt 
Kokos til at dyppe i. 


1. Skyld frugten og skær den ud i mundrette stykker.
2. Hak chokoladen fint og varm langsomt fløde og evt. alkoholen op i en gryde.
3. Når fløden koger tages den af varmen, lad den køle af i 5 minutter før du smelter chokoladen i.
4. Rør godt til chokolademassen er jævn og hæld den over i chokoladefonduen.
5. Tænd  stearinlyset under chokoladeskålen på fonduen og du er klar til lidt romantik.
OBS. pas på ikke at dykke for langt ned i bunden af fonduen, da stearinlyset nogle gange er lidt for varmt for chokolademassen og den kan brænde på. 





 Blomster!
Piger elsker dem, uanset om de er plukket i vejkanten eller købt i blomsterforretningen.
Så kære drenge gi en lille blomst. 











Chokolade kender i selvfølgelig allerede. 
Vi kan simpelthen ikke få nok af den, og den kan nærmest kurerer alt fra dårligt humør og raseri til knuste hjerter.
Jo bedre kvalitet jo bedre resultat ^ ^
Så kære drenge, gi lidt Chokolade.
 







Men vi må ikke glemme, kære piger, at valentinsdag ikke kun betyder at drengene skal forkæle os. 
Det er også en god anledning til at vi kan forkæle dem lidt ^ ^
og så husker de måske dagen lidt bedre til næste år. 
Så kære piger, gi lidt kærlighed og være gerne kreative, både med de søde sager og i soveværelset <3

Jeg ved godt at i har hørt det hele før, men så gør dog noget ved det !










Kommentarer