Min Fridag

Jeg har FRI i dag! 

En god lang nats søvn har forvandlet min Gollum-lignende tilstand fra i går til en energibombe, der enlig burde sidde sig ned og slappe af mens hun kan..

men nej, hverdagen roder på mystisk vis altid min lejlighed til så den ligner noget nær en byggeplads (uden de lækre håndværkere), så jeg må i gang med støvsuger og klude og vinduespudser sprayflasker. Og når man nu er så godt i gang og alt er rent, kan man jo lige så godt svine det hele til og lave småkager. 
og ikke bare hvilken som hels slags småkager :) Chokochip Cookies, med chokoladestykker og små skumfiduser. 
Jeg fandt opskriftens i "Fantastiske Kager" af Jacqueline Bellefontaine og Gail Wagman og lavede en lille ændring: jeg byttede de hvide chokoladeknapper ud med skumfiduser ^^ simpelthen fordi det lige var det jeg havde liggende i skabet og fordi jeg var sikker på at det kun kunne blive godt.


Fuldstændig overskudsagtigt futtede jeg rundt i lejligheden, mens Bob Marley spredte lidt Love fra mine computerhøjtalere.
Indtil jeg ikke kunne finde mere der skulle vaskes eller ligges på plads eller tørres af eller laves... og der står man så lettere disorienteret i et øjeblik, før man tænker: Ahhh... Færdig!


Solen skinder i dag, men det er tydeligt at det er blevet efterår. 
Det er først noget jeg har lagt mærke til efter at jeg flyttede nord på for et år siden.
Det at kunne se årstiden på vejret, på vestkysten blæser næsten altid og den eneste store forskel er at om sommeren er det for det meste varmt og om vinteren er det for det meste koldt.
Tit føles sommeren som et langt forår, og vinteren som et langt efterår, som om alt bare er kørt ind i hinanden uden rigtig at være noget. 
Heroppe ved fjorden er det anderledes. Vinteren er meget kold, sneen komme den første December sidste år og blev ved helt ind i Marts, foråret er lunt, sommeren varm osv... 
Men jeg savner alligevel den sydlige vestkyst, mine venner og min familie. 
Jo her er dejligt og hyggeligt, men det er Hjemme. 

 Ha en GO DAG derude.






Kommentarer