Mørbradgryde

For nogle dage siden lavede jeg mørbradgryde - en ret jeg ikke rigtig har erfaring med - til min kæreste og jeg, og det blev skide godt ^^ vi gik begge to og smånupsede af kødet længe efter vi havde spist os mætte. Super nemt og lækkert.

Enlig er det lidt misvisende at skrive mørbradgryde, for jeg brugte slet ikke en gryde, kun en god stor pande og et ovnfast fad.

Opskrift:
En 500g mørbrad skåret i stykker 
2 dl mel 
margarine til stegning
1. løg 
1. pakke bacon 
1. pakke cocktailpølser
2. peberfrugter (rød og gul)
10 champignoner
salt og pepper 
2 dl fløde 
½ l grønsagsbouillon

tilbehør: rigs eller kartoffelmos 

1. vend mørbradstykkerne i melet brun dem let på en godt varm stegepande, drys med groft salt og kom det i en bradepande.
2. brun løg, bacon og cocktailpølser på panden, drys med groft salt og kom det over i bradepanden.
3. Hak peberfrugterne og champignonerne  og brun det på panden med lidt salt og pepper og kom det over i bradepanden.
4. smelt ca. 25g margarine i panden, bland det godt med resten af melet og fortynd det langsomt med fløden inden det hele hældes over i bradepanden.
5. hæld grønsagsbouillonen over i bradepanden og rør lidt rundt.
6. sæt bradepanden i ovnen ved 200grader i omkring 30 min.

Jeg håber i nyder retten lige så meget som vi gjorde
 

Kommentarer